Statutter/Retningslinjer

Statutter-IGA – beskriver Instituttets formål, virksomhet og organer. Revidert 2022

Etiske regler – beskriver gruppeanalytikeres ansvar og forpliktelser

Retningslinjer utdanningsprogram (revidert 2022) beskriver rammene for og elementene i utdanningsprogrammet. Retningslinjene definerer også målsetting for, opptakskriterier til og krav om egen gruppeterapeutisk virksomhet under utdanningen.

Retningslinjer utdanningsvirksomheten CoP – Norsk bearbeidet versjon av “Code of Practice for Organisations that are members of EGATIN”

Retningslinjer for engasjement til undervisningsoppgaver IGA – beskriver kompetansekrav til undervisere og rammene for engasjement ved IGA.
Oppdatert 2022

Retningslinjer KV-grupper – OPPDATERT 2024 –  beskriver utdanningskandidatenes krav til kollegiale veiledningsgrupper mellom samlingene

Retningslinjer for digitale KV-grupper

Retningslinjer for veiledere i KV-grupper – beskriver oppgaver og krav til eksterne veiledere i KV-grupper

Retningslinjer for godkjenning av veiledere i KV-grupper

Retningslinjer for teorioppgaver i utdanningsprogrammet – beskriver krav og retningslinjer for teorioppgaver som skal leveres ved avslutningen av hvert trinn i utdanningen; Grunnleggende, A og B

Retningslinjer diplomarbeid IGA – beskriver formål, innhold og metode og gir praktiske retningslinjer for å skrive diplomarbeid i gruppeanalyse. Videre gjengis vurderingskriteriene for godkjenning.
Mal til forside i word-format kan lastes ned her

Retningslinjer for psykoterapispesialitet for psykologer – OPPDATERT 2022 – beskriver krav for å få godkjent 4-årig obligatorisk program for psykologer i spesialisering i gruppepsykoterapi ved IGA. Teori, veiledning og egenerfaring, i tråd med NPFs regler.

Egnethetskriterier Trinn B – Kriterier for vurdering av faglig og personlig egnethet med tanke på opptak til Trinn B

Retningslinjer for ikke-helsepersonell – Retningslinjer for å drive terapi- og selvutviklingsgruppe etter gruppeanalytiske prinsipper, oppdatert 2024